Wij maken innovatieve ICT-toepassingen die het werk in het sociaal domein ondersteunen. Zo faciliteert AdSysCo verbeterde vormen van vrijwillige inzet en zetten wij sterk in op preventief werken. Op deze manier zijn wij samen met onze partners in staat om maximale maatschappelijke impact te maken. Bekijk hoe AdSysCo middels verschillende initiatieven werkt aan een samenleving waarin iedereen mee kan doen.
Naast het fysieke kanaal wint het digitale kanaal snel terrein bij welzijnsorganisaties. Steeds meer mensen zijn digitaal capabel, hebben minder tijd en mogelijkheden om op bezoek te gaan of wensen een 24/7 bereikbaarheid. Het zijn argumenten om een deel van de dienstverlening en werkprocessen digitaal te organiseren, bijvoorbeeld via de website. Tegelijk biedt dit kanaal mogelijkheden om meer werkzaamheden door de cliënt te laten doen.
Voorbeelden van blended dienstverlening zijn:
Blended dienstverlening is een standaard functionaliteit van RegiCare die de service aan cliënten en vrijwilligers verhoogt en kosten bespaart.
De sociale mobiliteitsoplossing ANWB AutoMaatje gaat vol gas vooruit. Het initiatief is momenteel operationeel op ruim 200 servicepunten in ca. 80 gemeenten. Het doel is een landelijk dekkend netwerk te realiseren.
ANWB Automaatje vindt haar oorsprong in de snel vergrijzende Nederlandse bevolking. In veel gemeenten zal het aantal 65–80 jarigen in de komende jaren met 50% toenemen. Door gebrek aan mobiliteit komen dagelijkse dingen in het gedrang waardoor je steeds minder onder mensen komt en eenzaamheid op de loer ligt. Dit sociale contact is het aanknopingspunt van ANWB AutoMaatje: vrijwilligers houden mensen mobiel én aan de praat. Dat is de kern van de sociale mobiliteitsoplossing ANWB AutoMaatje.
Vanaf de start van ANWB AutoMaatje is AdSysCo bij dit mooie initiatief betrokken door de IT-component te verzorgen. Als trotse partner van AutoMaatje is AdSysCo blij om te zien dat dit project al in zoveel gemeenten eenzaamheid helpt terug te dringen.
Met de Talentenkoffer vergroot u de impact van de vrijwillige inzet. Het uitgangspunt is dat mensen met hun talenten graag iets willen betekenen voor anderen en daar ook nog iets van willen leren. Als organisaties goed op deze behoeften inspelen, zullen mensen zich sneller, langer en met meer plezier committeren én zal de tevredenheid over de vrijwillige inzet bij cliënten toenemen.
Om organisaties daarbij te helpen, heeft AdSysCo digitale oplossingen ontwikkeld die de vrijwillige inzet ondersteunen. Het zijn oplossingen om vrijwilligers te vinden, te binden en te versterken door de juiste talenten op te sporen én ook nog om de administratieve taken van de coördinatoren te reduceren.
Deze oplossingen zijn gebundeld in de Talentenkoffer en worden momenteel door een toenemend aantal zorgorganisaties gebruikt. Deze organisaties zijn enthousiast over de resultaten:
Mensen op een prettige en verantwoorde manier langer zelfstandig thuis laten wonen is een mooie doelstelling. Hulp van familie, buren en vrienden is vaak nodig om dit te realiseren. Ook zorg- en welzijnsorganisaties en gemeentes zijn vaak nauw betrokken bij de mensen die daarbij een steun in de rug nodig hebben. De Teams van de Buurt reiken een helpende hand aan.
Teams van de Buurt bestaan uit goed getrainde vrijwilligers uit een wijk, scholieren en mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, gecoördineerd door professionals van lokale welzijns- of zorgorganisatie. De teams leggen huisbezoeken af waarin de benodigde hulp systematisch wordt gesignaleerd, geconcretiseerd én georganiseerd. De teams vertalen de huidige macro-problematieken in het sociaal domein naar concrete individuele welzijnsarrangementen.
Momenteel zijn deze teams actief in meerdere gemeenten in Nederland. Op de locaties waar deze teams actief zijn:
In veel gemeenten vervullen sociale wijkteams een belangrijke rol in het sociaal domein. Een goede toeleiding naar voorliggende voorzieningen en een invulling van de preventieve taak behoren tot de opdracht van deze teams. Sociale ijkteams moeten dus een passend zorg- en welzijnsarrangement bieden. Hier zijn vaak meerdere partijen bij betrokken waardoor er complexe netwerken rondom de burger ontstaan. Een goed geoliede informatievoorziening is dan een randvoorwaarde om de samenwerking te garanderen. RegiCare biedt alle functionaliteit om als centraal systeem te worden gebruikt.
RegiCare is ontwikkeld vanuit het welzijnsarrangement van de burger en ondersteunt alle vormen waarin dat arrangement zich kan voordoen. RegiCare wordt gebruikt door honderden welzijnsorganisaties die veelal participeren in sociale wijkteams. In een aantal gemeenten wordt RegiCare al gebruikt als centraal informatiesysteem. Op deze manier wordt de samenwerking binnen het sociaal domein optimaal gefaciliteerd.
Om te zien wat AdSysCo voor uw
organisatie kan betekenen komen
wij graag vrijblijvend bij u langs!